Η Honda NX500 αποτελεί τον διάδοχο του CB500X μιας μοτοσυκλέτας που για αρκετά χρόνια συνδυάζει τη σύγχρονη τεχνολογία με τον κλασικό χαρακτήρα της περιπέτειας. Η κληρονομιά αυτή συνεχίζεται στο νέο ΝΧ, το οποίο ευθυγραμμίζεται κοντά με την αισθητική του τελευταίου Transalp 750.
Για όσους αναζητούν την απόλυτη ισορροπία ανάμεσα στην απόδοση, την ευελιξία και την αξιοπιστία, η Honda NX500 ήρθε για να δώσει λύση. Με βάση τη δημοφιλή σειρά της Honda, αυτή η μοτοσυκλέτα προσφέρει κάτι φρέσκο στην κατηγορία των adventure touring μηχανών και παρα τις διαφορές που έχει με το προηγούμενο μοντέλο CB500X συνεχίζει να αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή για κάθε αναβάτη.
Διαθέτει έναν πιο συμπαγή και δυναμικό σχεδιασμό, με γραμμές που δίνουν έμφαση στη σπορτίφ φύση της. Το εμπρός LED φωτιστικό σώμα είναι νέο, μικρότερο σε μέγεθος και σαφέστατα λιγότερο αιχμηρό, όπως επίσης και όλη η σχεδίαση του μπροστινού της μοτοσυκλέτας. Οι διαστάσεις είναι ελαφρώς μικρότερες, προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία στην πόλη, χωρίς όμως να χάνει τη δυνατότητά της να ανταποκρίνεται σε πιο απαιτητικές διαδρομές.
Η Honda NX500 παρουσιάζει μία αξιοθαύμαστη ποιότητα κατασκευής, σαφώς καλύτερη από το CB500X και τολμώ να πω και την υψηλότερη της κατηγορίας όσον αφορά την βαφή της, την ποιότητα των πλαστικών, την κατασκευή της σέλας, την κύλιση αλλά και την λειτουργία του κινητήρα.
Διαθέτει έναν νέο, εξελιγμένο κινητήρα 471 κυβικών εκατοστών, ο οποίος αποδίδει καλύτερη ροπή και ισχύ σε χαμηλές και μεσαίες στροφές, καθιστώντας την ιδανική για μακρινά ταξίδια, αλλά και καθημερινή χρήση. Σε νούμερα αυτό σημαίνει 47 άλογα ιπποδύναμη και 43 Nm ροπή. Η μετάδοση γίνεται μέσω 6τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων, προσφέροντας εξαιρετική ευελιξία τόσο στην πόλη όσο και σε εθνικά οδικά δίκτυα. Αφάνταστα ελαστικός στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, επιδεικνύοντας μια φοβερή γραμμικότητα ισχύος. Από τις μεσαίες rpm και μετά ξεκινούν κάποιοι μικροί κραδασμοί, ένα φαινόμενο όμως που παρουσιάζεται στην πλειοψηφία των δικύλινδρων σε σειρά κινητήρων.
Το νέο πλαίσιο είναι ελαφρύτερο, βελτιώνοντας την αίσθηση της οδήγησης και την απόκριση στις στροφές, κάτι που την καθιστά πιο απολαυστική, ειδικά για αναβάτες που θέλουν μεγαλύτερη ακρίβεια.
To πλάτος της μοτοσυκλέτας έχει παραμείνει το ίδιο σε σχέση με το CB500X, ωστόσο υπάρχει μία μείωση βάρους της τάξης των 3 κιλών (από 199 σε 196, γεμάτη), κάτι που δεν το καταλαβαίνεις με την πρώτη καθώς η αίσθηση του στατικού βάρους είναι υπαρκτή. Η σέλα με αντιολισθητικό κάλυμμα είναι μαλακή και δίνει άνεση σε μικρές και μεγαλύτερες διαδρομές, τη στιγμή που παρέχει καλή στήριξη και στις επιταχύνσεις και στις επιβραδύνσεις.
Ο αναβάτης έχει επιτέλους στην διάθεση του μία έγχρωμη οθόνη TFT για τις ενδείξεις του η οποία όχι μόνο επιτρέπει την εμφάνιση περισσότερης πληροφορίας, αλλά και την προσαρμογή της στα μέτρα του αναβάτη μέσω των διαθέσιμων στυλ απεικόνισης.
Καθώς απομακρύνεστε από την πόλη και βρίσκεστε σε πιο ανοιχτούς δρόμους, νιώθετε την ανάρτηση να απορροφά με ευκολία κάθε ανωμαλία του δρόμου. Οι αναβαθμίσεις στην εμπρός ανάρτηση έχουν κάνει την οδήγηση ακόμα πιο άνετη, ιδιαίτερα όταν το οδόστρωμα γίνεται πιο τραχύ ενώ το πίσω αμορτισέρ έχει λίγο πιο μαλακή αίσθηση. Μπορεί οι αναρτήσεις να μην ρυθμίζονται, είναι όμως πολύ καλά σεταρισμένες από το εργοστάσιο, δημιουργώντας μια από τις πιο άνετες μοτοσυκλέτες στην κατηγορία της.
Η ζελατίνα δυστυχώς δεν ρυθμίζεται οπότε για τουριστική χρήση απαιτείτε μια ψηλότερη και πλατύτερη ζελατίνα και όσον αφορά την προστασία του κορμού του αναβάτη, εδώ υπάρχει καλύτερη κάλυψη από αυτή του CB500X διότι το μπροστινό “μούτρο” του ΝΧ είναι πιο γεμάτο με πλαστικά.
Η Honda NX500 φέρνει ένα εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, προσφέροντας μεγαλύτερη σταθερότητα στις δύσκολες συνθήκες και μειώνοντας τον κίνδυνο ολίσθησης. Αυτό καθιστά τη μοτοσυκλέτα πιο αξιόπιστη σε ποικίλες οδικές συνθήκες. Οι δύο δίσκοι εμπρός 296 mm κάνουν πολύ καλή δουλειά, έχουν μπόλικη δύναμη και κάνουν αυτό που πρέπει να κάνουν με προοδευτικότητα.
Οι τροχοί 19 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω είναι σχεδιασμένοι για να παρέχουν άνεση και σταθερότητα σε οποιοδήποτε τερέν με τον 19άρη μπροστινό να βοηθάει στο πέρασμα από λογικές ανωμαλίες του χωματόδρομου.
Προσοχή θα χρειαστεί στο φρενάρισμα στο χώμα, μιας και δεν αποσυνδέεται το ABS, δεν υπάρχει προστατευτική ποδιά κινητήρα και βέβαια οι ευαίσθητες χυτές ζάντες εγκυμονούν κινδύνους σπασίματος. Το traction control απενεργοποιείται πάντως (ειδικά για χωμάτινη χρήση) από έναν διακόπτη στο αριστερό άκρο του τιμονιού.
Το ρεζερβουάρ καυσίμου της είναι στα 17.5 λίτρα, προσφέροντας εξαιρετική αυτονομία για μεγάλες διαδρομές, ενώ η κατανάλωση καυσίμου παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, καθιστώντας την μοτοσυκλέτα φιλική για καθημερινή χρήση και αυτό γιατί η κατανάλωση που μετρήσαμε δεν ξεπέρασε τα 4,5 λίτρα.
Η Honda NX500 είναι η ιδανική μοτοσυκλέτα για τον αναβάτη που αναζητά περιπέτεια, αξιοπιστία και δυναμισμό, συνδυάζοντας την τεχνολογική υπεροχή με τον μοναδικό σχεδιασμό της Honda. Με σημαντικές βελτιώσεις σε σχέση με το CB500X, προσφέρει μια νέα εμπειρία οδήγησης, ανεξαρτήτως του τερέν που θα επιλέξετε.
Είτε πρόκειται για την καθημερινή σας μετακίνηση, είτε για τις αποδράσεις σας στη φύση, η Honda NX500 είναι έτοιμη να σας συνοδεύσει και να ξεπεράσει ότι και αν βρεθεί μπροστά σας.