BMW CE04, το νέο ηλεκτρικό σκούτερ της BMW που ξεχωρίζει από την σχεδίαση του αλλά και από τις επιδόσεις του.
Το CE 04 είναι ένα scooter με εντυπωσιακή σχεδίαση και καινοτομίες σε επίπεδα κινητήρα, ηλεκτρικού συστήματος και τεχνολογίας δανεισμένες από το τμήμα αυτοκινήτων της BMW.
Τι είναι όμορφο, άσχημο ή αδιάφορο, είναι κάτι υποκειμενικό και έγκειται στα προσωπικά αισθητικά κριτήρια του καθενός, το μόνο που μπορούμε να πούμε με σιγουριά είναι πως το σχεδιαστικό τμήμα της BMW πέτυχε αυτό που ήθελε. Δημιούργησε ένα σκούτερ ξεχωριστό που όμοιο του δεν συναντάς έξω στον δρόμο.
Το CE 04 κατασκευάζεται εξολοκλήρου στην Γερμανία και είναι διαθέσιμο στο ειδικό λευκό χρώμα «Light White» αλλά και διαθέσιμο στην απόχρωση «Magellan Grey», με την σέλα σε μαύρο πορτοκαλί και διαφορετικά γραφικά.
Το όνομα CE 04 σχηματίζεται από το C που χαρακτηρίζει όλα τα σκούτερ της BMW, το E από το ηλεκτρικό (Εlectric) και 04 γιατί οι επιδόσεις του είναι ανάλογες ενός συμβατικού σκούτερ 400 κυβικών.
Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στο πλαίσιο, ανάμεσα στην μπαταρία και τον πίσω τροχό, για την καλύτερη δυνατή κατανομή βάρους και έχει συνεχόμενη ισχύ 20 ίππων, με μέγιστη ισχύ τους 42 ίππους ,ενώ διατίθεται και σε έκδοση περιορισμένης ισχύος για το δίπλωμα B, αποδίδοντας 15 ίππους που όμως στιγμιαία μπορεί να δώσει έως 31 ίππους!
Την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα αναλαμβάνει μία μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 8,9 kWh – 60,6 Ah, η οποία μπορεί να προσφέρει αυτονομία 130 χιλιομέτρων. Η επιτάχυνση του ηλεκτροκινητήρα είναι εξαιρετική και τα ανοίγματα από φανάρι σε φανάρι παίζοντας με τα υπόλοιπα δίτροχα θα σε κάνουν να νιώσεις ολίγον τι κάγκουρας.
Μία πλήρης φόρτιση χρειάζεται 1 ώρα και 40 λεπτά, με την χρήση ταχυφορτιστή 6,9 kW που είναι διαθέσιμος στον έξτρα εξοπλισμό, ενώ για μια φόρτιση από το 20% έως το 80% χρειάζονται μόλις 45 λεπτά. Μια κανονική φόρτιση χωρίς ταχυφορτιστή όμως χρειάζεται 4 ώρες και 20 λεπτά.
Το CE 04 εξοπλίζεται με ηλεκτρονικά βοηθήματα, όπως ASC, Traction Control (στον επιπλέον εξοπλισμό), ενώ φέρει ως στάνταρ 3 χαρτογραφήσεις ισχύος ECO, Rain και Road, ενώ στον επιπλέον εξοπλισμό διατίθεται και η Dynamic χαρτογράφηση που επιτρέπει εντονότερες και πιο άμεσες επιταχύνσεις. Δε νομίζω να χρειάζεται να σας πω σε ποιο mode δουλεύαμε συνέχεια!
Το CE 04 κυλά σε μεγάλους τροχούς με διάμετρο 15 ίντσες και με την πίσω μασίφ ζάντα με το όμορφα τοποθετημένο monoshock αμορτισέρ στη μια πλευρά να κλέβουν την παράσταση. Οι αναρτήσεις είναι καλές με ένα τηλεσκοπικό υδραυλικό πιρούνι με διαδρομή 100 χλστ. για μπροστά και με ένα πίσω αμορτισέρ με διαδρομή 92χλστ που αν και δεν του φαίνεται αποσβένει εξαιρετικά ανωμαλίες και κακοτεχνίες οδοστρώματος.
Το μακρύ μεταξόνιο του CE04 έχει ως αποτέλεσμα μεγάλη σταθερότητα στον δρόμο δίνοντας στον αναβάτη μια πιο άνετη οδηγική εμπειρία συγκριτικά με ένα σκούτερ με κοντύτερο μεταξόνιο και μικρές ρόδες. Θα πει κάποιος, τόσο μακρύ μεταξόνιο είναι ευέλικτο μέσα στη πόλη; Σίγουρα δεν θα ελιχθεί τόσο εύκολα όπως ένα μικρό σκουτέρ, μια βεσπα ή ένα παπί, προσωπικά καμία στιγμή δεν συνάντησα πρόβλημα σε ελιγμούς και αναστροφές.
Α και επειδή τα 231 κιλά που ζυγίζει δεν τα λες και λίγα, έχει και όπισθεν!
Το μοντέλο είναι εξοπλισμένο με μια οθόνη κατευθείαν από τον κόσμο των αυτοκίνητων της Βαυαρικής εταιρίας, 10,25 ιντσών με δυνατότητα απεικόνισης χαρτών πλοήγησης αλλά και εκτενείς λειτουργίες συνδεσιμότητας. Κάτω από την μακρόστενη επίπεδη σέλα υπάρχει διαθέσιμος αποθηκευτικός χώρος για ένα κράνος τύπου Jet όπως επίσης και θύρα φόρτισης USB-C.
Το CE04 στριβεί φρενάρει και γενικά η οδηγητή αίσθηση που παίρνεις είναι εξαιρετική, λες και βρίσκεσαι πάνω σε ράγες τραίνου, χαμηλό κέντρο βάρους λόγω της θέσης των μπαταριών που βρίσκονται απλωμένες στο πάτωμα και όρεξη να έχεις να στρίβεις.
Η συγκεκριμένη έκδοση εφοδιάζεται με τον ψηλότερο ανεμοθώρακα, ο οποίος δίνει μια σχετική κάλυψη από τον αέρα αντί της μικρής ζελατίνας η οποία έχει πρακτικά μόνο διακοσμητικό ρόλο. H BMW έχει ετοιμάσει μια μεγάλη γκάμα από αξεσουάρ για το CE 04 τα οποία αυξάνουν τις μεταφορικές του ικανότητες αλλά και τα επίπεδα άνεσης.